Detox


I morgon ska jag börja med Anna Skippers detoxvecka.
Om allt går enligt plan.
Jag har handlat hem det mesta, men behöver komplettera med lite saker som inte fanns när jag var och storhandlade häromdagen.
Meningen med en detox är att man ska rensa ut kroppen på allt skit. Och med tanke på mitt svullande de senaste dagarna finns det en hel del skit att rensa ut.
Sen om man har tur går man ner ett par kilo också och det är ju en bra start på mitt nya nyttiga liv.
Hur som helst, det är med detox innebär en inte speciellt varierad meny eftersom jag ska äta samma sak varje dag i en hel vecka.

Så här kommer min detoxvecka att se ut.
Morgon:

2 koppar hett vatten.

När jag vaknar ska jag torrborsta kroppen, skrapa tungan och duscha.
Hmm det sista ingår i alla fall i mina dagliga rutiner annars också.

Sen ska jag ta en leverreningsdrink bestående av 1 skalad citron, färsk ingefära, linfröolja och vatten. Yummi!

Förmiddag:
Fruktsallad av mango och papaya. Pumpakärnor strös över. Maskroste.

Det sistnämnda måste jag inhandla i morgon.

Lunch:
Råkostsallad med groddar och kokt quinoa på tallrik. Solroskärnor strös över. Ringla över olivolja.

Eftermiddag:
Smoothie gjord på morötter, äpple, vetegräs, avokado och - håll i er - surkål(!).

Vetegräs är enligt uppgift från Amina som redan har börjat sin vecka svårt att få tag på så det kanske jag skippar.

Men surkål - wtf?!?

Middag:
Sju dagar i rad ska jag inmundiga en varm utrensande soppa bestående av potatis, morötter, rödbetor, rotselleri, bladpersilja, vitlök och cayennepeppar.

Utöver det ska jag dricka 1.5-2 liter varmt långkokt vatten som jag ska ha med mig i en termos. Långkokt är tydligen när det har kokat i mer än 5 minuter.

Ja herrejävlar, mycket ska man stå ut med...

Just nu kan jag däremot stå ut med att jag ska få åka hem och lägga mig i sängen. Rackarns så skönt!



Kommentarer
Mini

Dagens detoxrapport: Jag klarar inte av linfröoljan i drinken på morgonen, så gömmer den i soppan istället. Soppan är ok om man saltar den lite. Mangon är det absolut bästa under hela dagen. Jag längtar helt galet mycket efter ordentlig mat, men jag har gått ned minst ett kilo hittills. Och nu är det bara 4,5 dagar kvar!

2007-08-27 @ 09:39:12
Fröken T

Och smoothien med avokado, och surkål? Hur är den?

2007-08-27 @ 15:54:47
Mini

Uteslut surkålen och ät den vid sidan om så är smoothien riktigt god. Jag är ju van vid surkål från julen, men särskilt gott är det inte.

2007-08-27 @ 17:04:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0