Detoxrapport dag 1

Så, nu är den igång, min detoxvecka.

Jag inledde dagen med två koppar hett vatten (brände tungan som fan).
Jag gick upp kvart i tolv men var trött som fan.

Efter det heta vattnet torrborstade jag kroppen, skrapade den brända tungan och duschade. Torrborstningen gjorde mig pigg, det var var.

Sedan, den leverrensande drinken på ingefära, citron, linfröolja och vatten.
Amina hade rätt, den är sjukt äcklig.
Hon beskrev linfröoljan med en smak av gräsgrädde. Helt klockrent faktiskt när man känt smaken själv. Uäck.

Egentligen skulle jag ätit fruktsallad på förmiddagen, men eftersom jag gick upp till tolv gjorde jag den till i eftermiddag i stället.

Sedan satte jag igång med att koka quinoa för tre dagar och ett stort lass med utrensande grönskakssoppa på morot, potatis, rotselleri, rödbeta och vitlök.

Kände mig som värsta husmodern.
Och bättre blir det.
Med mig till jobbet har jag i dag:
en stor termos med långkokt vatten med citron
en liten termos med soppa
en plastlåda med fruktsallad av mango och nektarin och pumpafrön.

Det jobbigaste av allt blir att inte dricka kaffe eller cola.
Och att man äter samma sak varje dag, blir nog monotont som fan.
Men men, jag ger det ett försök.



Kommentarer
chefen

lite synd att jag inte är där och kan bevittna denna medhavda-termos-händelse :-)
lycka till!
och ha en skön ledighet sen.

2007-08-28 @ 16:23:24
URL: http://rosabloggen.blogspot.com
Fröken T

Ja eller hur? Andreas och Björkman har just bevittnat mina äventyr med det långkokta vattnet. Och jag är sååååå kaffesugen!

2007-08-28 @ 20:01:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0