Gammgubben

"När jag blir grå, kommer du att älska mig då?"
En klassisk textrad från Kent.

Jag har alltid tänkt att jag och hjärtat ska vara ett par tills vi dör.
Jag har liksom tänkt på oss som en gammal tant och farbror som stapplar oss fram på stan och håller armkrok.
Jag tänker fortfarande så.

Men i går när vi var ute och promenerade så pratade vi om hjärtats rumpa, som är en väldigt söt och fin liten rumpa.
Men farbröder får ju ofta helt platta rumpor.
Så vi pratade om att hjärtat kommer att få en liten platt gubbrumpa när han blir gammal och gråhårig.
"Och så ska jag ha värsta magen, så hääär stooooor", sa hjärtat.

Nej! Stopp! Ta tillbaka det där!

Plötsligt fick jag äckliga bilder av honom som gubbe. Jag kände mig helt äcklad.
Jag tycker att gubbar är lite äckliga och vill inte tänka på honom som det.
Jag försökte snabbt slå bort den bilden. Men jag känner mig fortfarande lite äcklad.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0