Hösten är här!

Fy för hundan. Hösten kom med bulleribång.
På en dag så vände vinden och det blev iskallt!
Stå ute i blåsten vid vattnet i 3 timmar, så förstår ni vad jag pratar om.
Skitkallt!

Det är en sådan där jobbig period nu. Jag vet inte vad jag ska ha på mig.
Eftersom man i söndags kunde gå i shorts, och nu måste man ha skoteroverall.
Svårast är det på fötterna tycker jag.
Jag har inga höstskor i den bemärkelsen. Jag har ballerinaskor. Jag har klackskor. Jag har gympadojor som är lite slitna.
Men inga bra höstskor.

Jag  hade tänkt att jag skulle vara barbent till min fina svarta klänning på fyrans fest nästa vecka.
Men jag tror att jag får köra på strumpbyxor. Planen nu är att hitta ett par fina svarta, kanske mösterstickade. Då kan jag fortfarande köra på de klackskorna jag hade tänkt, aningen cerise eller röda.

Kan man ha typ ullstrumpor eller ja så till klänning och klackskor när det är klädkod kavaj?
Jag vet då inte.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0