Klarläggande

Jag ska snart åka hem och sova. Sitter på jobbet.
Jag vill bara klargöra en grej som har blivit ifrågasatt.

Jag har i två inlägg skrivit om Fredrik Virtanen. I det första skrev jag att han var på dekis.
I det andra att han bloggar för att få uppmärksamhet.
Nu har det av vissa uppfattats som att jag inte gillar Fredrik Virtanen. Som om jag hyser något sorts agg mot honom.
Detta stämmer självfallet inte alls.

Fredrik är en väldigt trevlig man. Han har bara sagt elaka saker till mig en gång och då var han drängfull (det var på Rockbjörnen) och förolämpade allt och alla.
Jag tyckte om hans krönikor då det begav sig. När han var vass.
Nu är han inte lika vass. Det är som om gnistan har dött lite.
Men  jag har å andra sidan aldrig varit vass, förutom när jag jobbade på lokaltidning och vågade sticka ut hakan mot kulturetablissemanget. Då ansågs man vara vass.
Hur som helst, jag är verkligen inte i position att klaga på Virtanens vasshet.

Framförallt, kommer Fredrik Virtanen alltid att vara föregångaren till vår tids bloggande.
Han kunde med konststycket att vara rolig och locka till sig läsare utan att vara elak mot andra och göra sig rolig på andras bekostnad.
Något som få, för att säga ingen, av de stora bloggarna i dag klarar av.

Så, nu har vi rett ut den lilla saken.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0