Min första detoxdag går mot sitt slut

Jag är jävligt stolt.
Jag har klarat av min första detoxdag med bravur - trots kvällsarbete, enormt kaffesug och 3 timmar som tillbringades utomhus i snålblåsten, då en stor kopp kaffe hade kunnat hjälpa mig klara av kylan.

Men, jag har inte rört något jag inte får äta och strikt hållit mig till matsedeln.
Fruktsalladen på mango, nektarin och pumpakärnor avnjöt jag nyss. Den ska egentligen ätas på förmiddagen men eftersom mina dagar är lite uppfakkade när jag jobbar natt så fick det bli så här.
Har aldrig ätit pumpakärnor förut men det var en höjdare faktiskt.

Jag har även fått i mig hela termosen med varmvatten. Jag är djupt imponerad över mina förehavanden.

I kväll rykte jag in och gjorde en grej som blev nyheternas. Resultatet av det, mina tre timmar i kylan och mycket annat kan nu läsa om i Expressen i morgon.

Nu har jag ledigt i fem dagar, innan jag går på dagskiftet igen. Jag trivs med att jobba kväll, men gillar också att jobba dag. Hursomhelst har det varit lite slitigt att hoppa fram och tillbaka mellan skiften så det ska bli skönt att få lite klara rutiner igen.
Även om det blir mindre tid över till slack när man jobbar dag.

Rockspöket Ketih Richards är förresten sur på Expressen och Aftonbladet för att vi/de sågade deras konsert i Göteborg. Om det kan man läsa i morgondagens DN. Mycket lustigt.
Det absolut roligaste är att DN, fisförnäma DN, har tagit i så de blir alldeles alldeles blå.
Rubriken är, på kvällstidningsvis, "Keith Richards rasar mot kvällstidningarna".
En annan lustig sak är att DN tolkar Richards brev som att han rasar mot kvällstidningarna. Ingenstans i hans brev står det kvällstidningarna.
Hmm, undrar vad Stones fick av de andra tidningarna....
Men det är klart, DN skulle ju aldrig kunna bita sig själv i svansen. Kultursnobbar är vad de är.

Nu ska jag strax gå hem och somna in sött i bevissningen om att jag har fem dagar ledigt.
Förutom detox finns det inte så mycket på agendan.

I morgon tänkte jag försöka göra lite shopping, sedan kanske städa lite.
Jag skulle också behöva sy om en kjol, vilket jag borde gjort för längesen.
På kvällen blir det The Police i Globen. Kan bli bra, kan bli uselt - tiden får utvisa.
Och ja just det - facebook! Jag har ju lovat att ansluta mig till eländet i morgon.

På torsdag ska jag och Linda promenixa på Djurgården. Det blir trevligt. Mycket trevligt.

Nu är det tack och godnatt!


Kommentarer
Ullis

Vad duktig du har varit! :)

2007-08-31 @ 11:19:41
URL: http://ullis.bloggagratis.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0