Flygfunderingar

Om en vecka sätter jag och hjärtat oss på en flight till Peking och sen Bangkok.
Jag tycker att flyga är bland det värsta som finns.
Det är obehagligt, man sitter trångt, luften är dålig, det kryper i kroppen och alla konstiga och oväntade ljud gör att jag lätt drabbas av panik och är övertygad om att planet ska störta.
Ja ni hajar, jag tycker inte om att flyga helt enkelt.

Det värsta med långflygningar är att jag inte kan få en blund. Det går inte, hur trött jag än är och även om jag dricker lite rödvin för att bli sömnig. Funkar helt enkelt inte.
Och då blir det ännu värre, för då blir man så smärtsamt påmind om hur jobbigt det är att flyga långt.

Jag var ett tag inne på att skaffa sömntabletter, men det är ju så svårt att få utskrivet och ja, jag orkade helt enkelt inte.
Men så tipsade Kishti mig om melatonin. Det är ett ämne som vi har i kroppen naturligt i olika nivåer. Hon sa att det var kanonbra när man vill sova på flyg. Det ger inga biverkningar och man blir inte sådär däckad som man blir av sömntabletter.

Nu har jag läst på lite. Det verkar skitbra. Tyvärr säljs det inte i Sverige, utan bara på recept.
Men i alla andra länder finns det att tillgå. Till och med många flygplatser som har det.
Så jag får kolla på hemresan, då kanske man kan komma över lite.
Men till nerresan då? Någon som har en tablett att avvara?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0