Hårdilemma

Jag har en utväxt som skulle göra Shakira avundsjuk.
Det är groteskt fult.

Och om allt hade varit som vanligt hade jag gått till frisören vid det här laget och fixat till det.
Men nu ska jag ju befinna mig i blekande solsken i tre veckors tid om inte allt för länge. Då kommer ju håret ändå bli blekt och förstört av sol och salt.
Därför är det rätt så mycket bortkastade pengar att fixa till den här fula utväxten innan jag åker i väg och istället fixa till allt när jag kommer hem.
Vilket betyder att jag får gå omkring och skämmas i knappa tre veckor till. När jag väl sen befinner mig på andra sidan jordklotet tänker jag inte bry mig om sådana triviala saker.

Man kunde ju tänka att nu när jag är medveten om problemet och att jag får dras med det skulle göra mitt bästa för att skadesanera.
Man kunde ju tänka det alltså.
Men vad gör jag?
Jag har uppsatt hår i stort sett varje dag, så utväxten i luggen blir extra tydlig.
Och i dag, har jag sagt upp luggen med några spännen så att en mörk missprydande rand finns närmast min panna.
Man kan ju göra smartare val om vi säger så.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0