Klädstölden

Det började med en tischa med kompisen Nickes band Ace logga på.
Den har jag burit på kalas, i tv, haft på bild i tidningen.
Jag har liksom adopterat den och betraktar den nu mer eller mindre som min.
En sliten, oversized tischa som är superskön och funkar i alla lägen.

Nu har jag gått vidare i min klädstöld ur hjärtats garderob. I dag bär jag en grå kofta, som han fick av mig i julklapp förra året.
Han använder den väldigt sällan, och det är ju trist att den inte blir använd tänkte jag, och slängde på mig den i morse.
Den tänker jag dock inte adoptera helt. Jag lånar den bara just i dag.
Och kanske någon mer gång framöver.

image157


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0