Thailand

I dag är det tre veckor tills planet lyfter mot först Peking och sen Bangkok. Faktum är att vi om exakt tre veckor kommer att sitta på planet, förhoppningsvis sovandes.
Har alltid så svårt att sova på flyg. Sist jag flög till Bangkok sov jag inte en blund på hela natten, eller den efterföljande som tillbringades alldeles ensam på ett guest house i en håla på thailädska ostkusten mot Kambodja, i väntan på morgonen och färjan som skulle ta mig till Koh Chang och Ullis och Emma som väntade där.
Det var en lång natt innan det äntligen blev ljust och jag kunde kliva ner från träbritsen jag sov på (hey jag klagar inte, man får inte så mycket för 16 kronor) och åka till mina kära vänners trygga famn.

Den här gången har jag ju sällskap av hjärtat så nu kan vad som helst hända. Jag vet att jag är trygg ändå.
Det känns overkligt att det bara är tre veckor och sedan kommer vi att vara på väg mot värmen och solen. Tillsammans, på vår första långresa, om man kan kalla tre veckor långt.
Det känns som en evighet, men egentligen kommer det nog att gå ganska fort med tanke på att det är jul, nyår och en massa jobb fram tills dess.

Nu har vi i alla fall bestämt preliminär resrutt, kollat på hur vi ska ta oss från Bangkok till Krabi första dagen (flyg eller inte? En natt i Bangkok först eller inte? Hinner vi med sista nattbussen?) och det har varit massa funderingar. Vi har också börjat kolla på boende till Koh Lipe som tydligen blir fullbokat under högsäsong och vi kommer nog att vara där på vår 9-års dag så då vill man ju mysa till det lite och ja, mycket att tänka på blir det.

Jag har suttit och surfat, kollat guideboken, skickat länkar, kollat buss-, flyg- och tågtider och jämfört , kollat och jämfört igen. Hjärtat har läst mina mail då och då och kommit med halvengagerade tillrop. Tänk att den här lilla adhd-hjärnan har varit en under av organisation. Helt otroligt.

Planen nu är att försöka hinna med sista nattbussen till Krabi, och om inte det går nattåg till ett annat ställe och sen vidare dagen efter.
Hänga lite där ett tag, sen Phi-Phi, Koh Jum, Koh Lanta, Koh Lipe och så tåg upp till Bangkok för några dagars häng i den fantastiskt underbara favoritstaden.

Jag hoppas så klart att hjärtat ska bli lika begeistrad som jag är.

Nu hem och sova. Drömma lite om stranden jag kommer att ligga på ganska snart. I morgon intervjuer och jobb som vanligt.


Kommentarer
Ullis

Åhhhh så sköööööönt. Har framkallat riktiga bilder från vår tripp :o) ska rama in och drömma mig tebax

2007-12-17 @ 17:35:33
Thailand e bäst

Hej, kan tipsa om att flyg med Air Asia bara kostar 200 kr och går flera ggr per dag mellan Bangkok och Krabi. Snabbare och bekvämare än nattbussen... Det är bara att gå till deras desk när ni kommer till flygplatsen och boka direkt. Det kan iofs hända att ni måste vänta ngn dag i Bangkok, men det kan det ju vara värt. Och av Phi Phi, Lanta, Jum och Lipe är Lipe definitivt vackrast och härligast, så satsa på mycket tid där!

2007-12-19 @ 19:29:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0