Var kommer drömmarna ifrån?

I fredags kväll berättade Amina om några av sina senaste drömmar.
Min tanke då var att jag inte drömt på jättelänge.
I natt kom de som ett brev på posten.

Men det var en så konstig dröm.
Jag drömde om min första pojkvän.
Vi satt på en buss, precis som vi gjorde hela vår gymnasietid, under den perioden då vi var tillsammans, gjorde slut, blev tillsammans igen och gjorde slut igen.
Det var precis som på den tiden.
Han hade en gul dunjacka. Ja i drömmen alltså. Minns inte om han verkligen hade en sån, men det är inte helt otänkbart.
I drömmen befann vi oss i dag, dvs det var massa år sedan vi träffades.
Vi började prata på bussen.
Sen gick vi av och gick till någon restaurang.

Han hade blivit snygg. Och var trevlig. Och hade börjat röka!
Jättekonstigt dröm.

Jag undrar så klart var drömmarna kommer från. Alltså, varför drömde jag det här i natt.
Men som vanligt när det gäller drömmar fattar jag ingenting.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0