God damn it!

Jag är ett stort fan av Brämhults färskpressade juicer. Mest gillar jag morot, för den är söt och god.
Jag gillar inte juicer som är sura, typ apelsinjuice (förutom om man har pressat den själv).
Har ju lite ont i halsen, ungefär som om någon har rivit med rivjärn eller stålborste bak i halsen - mycket obehagligt.
Hur som, köpte en ny smak nere på affären nyss. Äpple Mango. Tänkte, det kan bli fiasko, tänk om den är jättesur och det gör ont i min hals.
Men nej! Den var fantastisk. Mangon gjorde den len som bomull och den var sjukt god. Mumma!

Den får mig att tänka lite på när jag och Ullis var i Thailand mars-april 2006. Så fort vi fick tillfälle köpte vi någon smarrig jordgubbsshake eller juice. Bangkok var himmelriket för på våran soi, precis utanför vårt guesthouse stod varje dag en vagn som gjorde olika juicer utifrån de frukterna du valt, utan konserveringsmedel eller socker eller skit.
Vi köpte säkert två juicer per dag, i åtta dagar.  Ofta med mango och jordgubb. Mmmm...

Till min stora förtjusning fanns en liknande juicebar tvärs över gatan från hotellet i Barcelona i somras, så även då blev mitt behov tillfredsställt.

Det dröjer ju ända till januari tills jag åter är i Thailand och förhoppningsvis kan ägna mit åt besinningslöst juicefrossande. Tills dess ska jag överdosera Äpple/Mango från Brämhults. Mark my word!


Kommentarer
Fon Jorsling

Det är mycket kalorier i juice, Therese. Var försiktig.

2007-11-10 @ 12:17:18
Vendela

Gillar om det du skrev! Underhållande att se lite bra grejer och inte endast det vanliga sakerna som man kan se om hela tiden. ;)

2010-09-29 @ 12:30:58
URL: http://royalorchidholidays.se/hotell/krabi/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0