Sömnproblem

Jag kunde inte sova i natt heller.
Den senaste tiden har det varit så mycket saker som snurrat i mitt huvud att sömnen liksom uteblivit.

I vanliga fall brukar jag ligga och snurra tills jag somnar, vilket brukar ta en 3-4 timmar.
Men så har jag läst att man inte ska ligga kvar, utan gå upp och göra något annat i stället.
Typ läsa en bok, ta ett glas varm mjölk,typ.

Så när klockan var ett gav jag upp och lämnade värmen i sängen. Svepte morgonrocken om mig och satte mig i soffan. Jag ville inte kolla på tv, för det ska inte heller vara bra, har jag läst.
I stället läste jag lite söndagsbilagor, kollade i Thailandsguiden och - började lösa Sudoko.
Jag har aldrig löst något sudoko. Jag har gjort några halvhjärtade försök men givit upp efter en kort stund.
Varför jag trodde mig kunna ha tålamod att lösa ett klockan halv två en onsdagsnatt övergår mitt förstånd. Efter ca tre siffror i varje låda, på varje rad jadajadajda gav jag upp när jag insåg att det skulle spricka. Jag kommer aldrig att bli hooked på något sådant.
Jag gillar inte siffror, jag gillar bokstäver. Det håller jag fast vid.
Löste ett krypto i stället och fortsatte läsa i thailandsguiden.
Vid tre gick jag och la mig igen, inte ett dyft tröttade.
Sista gången jag kollade på klockan var den kvart över fyra.
Insåg att jag inte skulle klara att gå upp halv nio. Fick rätt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0