Taxichaufförer

Taxichaufförer är ett roligt släkte.

Han jag åkte hem med i går luktade sur svett och lyssnade på tango högt, högt, högt.
Som så många andra chaufförer jag har åkt hem med från jobbet på nätterna inledde han kallpratet med frågan: Har det hänt något i världen?
Det är liksom så tacksamt för dem när man blir hämtad på en tidning, för då har de något att prata om.
Jag brukar svara, nej inte så mycket. Inte så mycket alls, för att få slippa prata.
Jag vill inte diskutera världen. Jag vill vara tyst och åka hem.

En annan gång i höstas öppnade chauffören dörren i framsätet. Då var jag ju tvungen att sätta mig där, bredvid honom.
Sen satt han hela resan hem och studsade konstigt och tittade på mig HELA tiden. Jag var livrädd att han skulle köra av vägen eftersom han kollade på mig så mycket och inte på vägen framför oss.
Varför skulle jag sitta bredvid honom. Jag sitter aldrig bredvid. Alltid i baksätet.

För några veckor sedan träffade jag på en kille från Oxelösund, och vi pratade gamla minnen från fritidsgården och massa folk som båda visste vilka de var. What are the odds liksom?

I våras pekade en annan chaufför ut var en swingersklubb i Solna ligger. Bara ett stenkast från mig. Praktiskt - tack tack för infot liksom.

Det är alltid lika spännande när jag går mot taxin, att se vem som sitter där bakom ratten.
Undrar vem jag kommer att åka hem med i natt?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0