Helgen

Ni har med oroad stämma hört av er och undrat hur helgen var.
Jag kan lugnande säga att jag lever, även om jag tidigt i lördags morse inte var övertygad om att så vad fallet.
Huvudvärken jag hade efter fredagskvällens intag av mousserande vin var inte nådig.
Men, vi tar det från början.

Det var alltså vinklubb hos Lovisa och temat var mousserande vin.
För att välkomna oss hade värdinnan gjort en fördrink som var stark sataaana. För att balansera tog jag två.
Till maten serverades det vitt vin. Maten bestod av räkor, potatis, lax och bröd.
Den som kan sin alkoholmatematik förstår att jag var full redan vid middagen.
Innan provningen alltså.
Fredagsfyllor är förädiska.
Sen provning.
Efter det var jag så trött att jag höll på att somna i soffan, men insåg att jag var för full för att åka hem. Alltså var det bara att hänga sig kvar för att nyktra till.
Lösningen blev singstar.
Tre timmar och ett polispatrullbesök senare var det tre flickor med runda fötter som lämnade lägenheten i Blackeberg.
Eftersom polisbilen stod utanför porten och poliserna inte var någonstans to be seen tänkte jag att det skulle vara en alldeles ypperlig idé att hoppa upp på huven och bli fotograferad.

image100
image101
Hepp!

Sen kom, som sagt, huvudvärken dagen efter. Såklart.

Men, på lördagskvällen var jag återigen fit for fight.
Dinner and drinks stod på schemat.
Först mötte vi upp Nicke, Sara, Nicke och Frida på Amaranten för drinks. Sen till bokat bord på Restaurangen - rekommenderas! Fyratimmars middag med massa god mat och gott vin och kaffe och baileys och oj vad fattig jag blev...
Sen drinkar på Anglais, men oj så trångt och jaha, de stängde visst två och ja, det blev inte så lång tid där.

image102

image104
Jag på Restuarangen. Förutom att jag håller armen konstigt så att den ser gigantisk ut är det en ganska bra bild tycker jag.

I går, massa fika och massa promenad.
Först 50 minuter promenad till St. Eriksplan för fika med Micke som var på besök från Söderhamn.
Sen cirka en timmes promenad över västerbron via hornstull till liljeholmskajen och hem till Mattias, Nina och Anton för lite mer fika och lek.
Sen hem för godis och sushi-inköp, film och soffmys.

Så, efter denna nästan fullständiga rapport kan alla vara lugna och återgå till sitt.


Kommentarer
Mirre

Ha ha, fattar vad du menar!

2007-10-22 @ 20:49:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0