Höst

Jag har kluvna känslor runt det här med hösten.
Å ena sidan tycker jag att det är riktigt deppigt med mörker, regn, rusk och kyla.
Å andra sidan är dagar som denna, då luften är krispig, solen skiner och man får rosor på kinderna superhärligt. Och det är jättemysigt att kura ihop sig inomhus med tända ljus och grejer. En eller två dagar kanske. Sen får jag krupp igen och blir helt deppig över att det regnar konstant.

I går hade jag i alla fall en "en sköna hösten"-upplevelse.
Jag gjorde en termos med latte, satte på mig mössa och varma kläder och traskade iväg till Hagaparken.
Egentligen hade jag tänkt att cykla, men däcket var tomt (skit också!) så det blev att traska.
Promenerade runt en stund och hade till och med på äkta mullevis gjort ett eget sittunderlag av en tidning och en plastpåse. Tanken var att jag skulle sätta mig på en klippa vid vattnet och njuta lite.
Men någon klippa gick inte att uppbringa. När jag väl kom fram till vattnet och en bra sittplats var det så nära E4:n att lugnet överröstades av trafikbruset. Jag saknar tystnaden och känslan av att vara helt ensam med havet, som man är hemma i Oxelösund. Där räcker det med att gå några meter från mammas och pappas hus så har jag min egen funderarsten vid havet där jag kan sitta helt ensam och bara tänka. Jäklar, där har man nött rumpan många timmar och beklagat sig över allt från olycklig kärlek till oförstående vuxna.
Hur som helst, mina tankar om vattenmys fick ge vika för en skogsdunge. Så där satt jag, på mitt sittunderlag, i skogen som värsta scouten.
Mysigt var det - och så här såg det ut:

image69

image70

image71

image72

Hagaparken - helt okej skit. Men inte lika bra som Oxelösund.

På kvällen gjorde jag jättegod köttgryta med högrev, kantareller, rödvin och enbär. Till det ett glas rött.
Sen äppelpaj.
Då är hösten mysig. Helt okej. Men bara ibland.

Förresten. Nu är Thailandsbiljetten bokad. Det är okej att hata mig för det. Helt okej.
6 januari flyger jag och hjärtat till Bangkok via Peking. Exakt var vi tar vägen sen är inte helt klart. Det ska vi planera under hösten.
3 veckor i solen - fy fan så nice! Can´t wait.

Nu - lägenhetsvisning.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0