Kompisar från förr

vi fortsätter på Facebook-temat.
För 10 år sedan tog klass Ek3e studenten från Tessinskolan i Nyköping.
Tanken är svindlande.
Bara tanken på att jag läste ekonomisk är nog mest svindlande.
Men också att de 22 personer eller vad vi var, under dessa tio åren alla har fyllt våra liv med saker som vi troligtvis inte hade en aning om när vi stod där på skolgården och skrålade i kapp av ren och skär lycka.
Vi har alla gjort en massa olika val som har tagit oss dit där vi är i dag.
Det är en häftig tanke.

Vad de flesta gör i dag, har jag ingen aning om.
Men tack vare Facebook har jag lite mer koll på vad vissa gör.
Medan jag åkte till Norge, jobbade, flyttade hem till Sverige och pluggade och allt annat jag gjorde, så har mina gamla bänkgrannar och klassfestpolare skapat sig egna erfarenheter.

Min gamla vapendragare Cyrena till exempel bor i ett litet hus i Long Beach, Cali och pluggar ekonomi.
Min andra vapendragare Maria bor i Götet.
Kalle är Mäklare.
Filip, den gamla skataren, jobbar med finans.
Maria bor i Tyskland.
Therese bor i Sthlm och jobbar på advokatbyrå.
Jenny har fått barn.
Björn pluggade på Handels och har (haft?) ett båtföretag med sin pappa.

Det är nog fler som jag vet vad de gör men som jag inte kommer ihåg just nu.
Men det är helt galet att tänka på vad som har hänt de här tio åren.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0