Min första kärlek

Jag var väl en sex-sju år, när han kom in i mitt liv.
Helt plötsligt fanns han bara där.
Flikig 80-talslugg, någon form av glugg mellan tänderna (i alla fall som jag kommer ihåg det), och med ett rosa skärp i midjan.
Kärleken var total! Robban Andersson hade kommit in i mitt liv.

Robban var, för de som mot förmodan inte skulle veta det, sångare i bandet The Pinks.
Han var - allt en sjuåring kunde drömma om.
Egentligen var jag först lite kär i Jimmy, men jag har för mig att jag tyckte att han var för liten. Han var ju minstingen i gruppen.
Därför föll valet på Robban, och när jag väl hade bestämt mig fanns ingen återvändo. Herre jösses så kär jag var.

Ja, sen gick åren. Grabbarna i The Pinks la ner sin pojkbandskarriär och kvar fanns en tomhet. Låtarna finns ju kvar, och jo, jag har dem fortfarande i min ägo. Men det var ju inte som på den gamla goda tiden.

Men så i dag, fick jag återigen uppleva lite av den magiska glansen.
Jag fick träffa min första kärlek!

Nu har jag ju träffat och sett honom många gånger den senaste tiden. Men i dag fick jag jobba med honom.
Robban är ju numera fotograf på Expressen. Och det har liksom inte blivit av att jag har gjort något jobb med honom tidigare.
Men i dag fick jag träffa honom, mannen i mina drömmar 1985.

The Pinks när det begav sig.
image91
Robban längst ner i mitten. Brorsan Jimmy till vänster om honom.

Robban i dag
image92


Kommentarer
Ullis

Åh vad häääärligt roooligt/elakt :o) pusipuss som min mormor skulle säga

2007-10-22 @ 15:38:32
URL: http://ullis.bloggagratis.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0