Nu tar jag till saxen!

Nu jäklar!
Nu tar jag till saxen!

Alltså, jag ska ju klippa mig i dag, äntligen. Klockan 16 skrider jag in hos min fantastiska frisör och låter honom gå lös.
Men det ska inte bli kort, sanna mina ord.
Däremot ska nog kalufsen få en lite annan färg än den här dassigt sommarblonda. Jag tänker mig åt det honungsblonda hållet. Det kan nog bli bra.

Åt lunch på hotell Anglais i dag. Lunchen var en mustig och god hjortragu med potatismos till. Lite annat än Två Drakar det, som lunchrestaurangen här i Expressenhuset heter.
Sällskapet var mycket trevligt. Nämligen lilla söta Idol-Christoffer. Vi gjorde lite annat bus också, som jag inte kan berätta om än.
Christoffer åt i alla fall upp en stor portion ragu med mos, och rårörda lingon. Det var faktiskt Idol-Sams lingon, som han glatt delade med sig av till Christoffer. Även Sam tyckte att ragun var god.
Andreas, skånepågen, å andra sidan gillade strömmingen, trots att han inte brukar tycka om det. Han hade förresten tagit det här med buffé på allvar, och tog lite av både hjortragun, strömmingen och risonin med kikärtor och svartrot. Fiffigt Andreas.

Nu ska jag hasta i väg till frisören. Wish me luck!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0