Fjortisfylla och lägenhetsvisningar

Helgen har bjudit på både utgång, mysmiddag och kärlek vid första ögonkastet.

I fredags var vi några som skulle mötas upp i Humlan vid tiosnåret.
Jag åkte först hem till jobbarkompisen Sofia. Vi drack alldeles för mycket rosévin. (Japp, bröt detoxen efter fyra dagar. Jag blev sjuk av den, magen klarade inte av all citron och skit.)
Jag hade inte ätit någon middag, så jag borde ha förstått att det skulle gå illa.
Efter två timmar och alldeles för många glas tog vi en taxi till Humlan där vi mötte upp Jessica och Hanna och några till.
De körde galet med infran så vi slapp åtminstonde frysa.
Med allt detta vin innanför västen på tom mage behövde jag inte mycket för att känna mig snurrig. Efter ytterligare ett glas rosé och ett glas skumpa insåg jag mina begränsningar och gjorde en vinglande sorti.
Vinglade bort till seveneleven, köpte en cola och struttade till tunnelbanan. Gick av i Västra skogen (långt från Solna C) och gick hem i mina höga klackar. Kände inte att det var läge att åka taxi. Ville bespara chauffören en spya.
In genom dörren, virvlade förbi hjärtat som borstade tänderna, dånade ner i sängen och tvingade hjärtat att ta av mig mina kläder.
Innan jag gjorde sorti hann jag dock träffa Oisin, Virren, Helena, Olivia och Peter. Trevligt.

Lördagkvällen blev av förklarlig anledning ganska lugn. Hjärtat och jag åt en god middag på Grill, med lite schysst vin och en smaskig drink. Det fick räcka så.
Kan verkligen rekommendera drinken Juciy Fruit och chokladkolatårtan med päronsorbet! Mums!

Missade tyvärr Martin och Cissis dans. Glömde att spela in det också. Skit.

I dag blev jag helt kär. Vi var och kollade på några lägenheter här i Solna, och den första var bara så fantastisk.
Huset var ganska tråkigt i tegel, men inne i lägenheten - oh. my. god!
Det var som om den var gjord för mig. Jag kan verkligen se oss bo där.
Vi har inte ens lånelöfte eller så men jag tror att hjärtat får ta och ringa banken i morgon. I want that lägenhet.

Har även sytt om en kjol och fikat med Johan och Magnus på Sturekatten.

Nu blir det sen söndagsmiddag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0