Jag - ytlig?

I går fick jag ett eventinbjudan på facebook.
Den löd - bär röd tröja för Burma.
Jag funderade lite och tänkte sen: äh what the heck, klart man sympatiserar. Något rött ska man väl kunna leta fram.
(Jag vill lägga till att jag innan jag tog beslutet nogsamt gick igenom min garderob i huvudet och säkerställde att jag hade några röda plagg som faktiskt var SNYGGA).
Planen var klar, på min kropp skulle ett rött plagg sitta i dag.

Men vad händer?
Jo, när jag står där på den tidiga fredagseftermiddagen och ska klä på mig känner jag inte alls för några av mina röda plagg. Jag tycker inte att jag ser snygg ut i dem. De passar inte in på mitt humör eller ja, vad det nu finns för anledning till att man väljer bort vissa plagg.
Jag känner mycket hellre för att ha en gråsvartrandig tröja, latexleggings, blockfärgade pumps och benvärmare som går lite chict över klacken.
To hell med munkarna i Burma och mina sympatier för dem. Jag ska se snygg ut!
Hörde jag ordet ytlig?


Kommentarer
Mini

Jag må vara cynisk, men jag tror inte en röd tröja påverkar militärregimen i Burma. Dessutom vet ju inte de burmesiska demonstranterna att världen stöder deras kamp eftersom i stort sett all kommunikation med omvärlden är bruten. Så våga strunta i röda kläder.

2007-09-28 @ 18:10:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0