Kondom någon?

Vad tänker ni på när ni ser den här bilden?

image58


Jag tänker: kan någon vara snäll och ge dem lite preventivmedel?
alternativt: försöker de starta ett fotbollslag?
alternativt: jeeeezus christ stackars kvinna....!

Allvarligt, jag menar de är inte speciellt gamla. Och de har vad....*räknar* sex ungar?
Varför i hela friden har man sex ungar när man är så ung? När började de kuckilura?
Det måste uppenbarligen vara så att de inte vet vad preventivmedel är i den delen av landet där de bor.
Kan någon sexolog eller barnmorska eller vad fan som helst liknande snälla ge dem en lektion.


Kommentarer
caroline

Hej blev mest störd av att hitta denna bild och dina kommentarer när jag googlat. Är själv 24 år och har 6 barn med min man. Jag fick mitt första som 17 åring. Vårat minsta föddes p lucia i år och vem vet kanskekommer det en till. Jag ärju trots alt bara 25 nästa år och har lång väg kvar.

Svar: Hej Caroline, det var inte min mening att göra någon upprörd ber om ursäkt för det. Själv är jag barnlös och har så klart ännu inte fått uppleva välsignelsen av att ha barn. Jag har inte fött något barn, och kan bara föreställa mig. Men enligt vad jag föreställer mig, och vad vänner som har barn har berättat för mig, så skulle jag inte palla sex förlossningar. Så det var väl mest det jag tänkte på, att stackare som har gjort detta sex gånger. Vad ont hon måste ha haft. Sex gånger! Kudos till er som klarat av det, och ändå kan tänka er en till. Jag vet att jag inte skulle klara av det. Kram.
vikankalladetmittliv

2012-12-30 @ 19:20:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0