Kvalitetstid med hjärtat

Måndag morgon: Hjärtat går upp för att gå till jobbet. Jag sover.
Han pussar mig hej då.
Måndag natt: Jag kommer hem vid klockan två. Hjärtat sover. Jag ligger vaken i någon timme och lyssnar på hans andetag.

Tisdag morgon: Hjärtat går upp, jag sover. Han pussar mig hej då. En puss som jag inte senare ska minnas eftersom jag i princip fortfarande sover.
Tisdag natt: Jag kommer hem vid halv tre. Hjärtat sover. Jag ligger vaken till fem och lyssnar på hans andetag.

Onsdag morgon: Hjärtat går upp, jag sover. Jag tror att han pussar mig hej då, för det gör han varje morgon, men det är inget som jag kommer ihåg.
Onsdag natt: Jag kommer hem efter tre. Hjärtat sover. Jag ligger vaken till fem och lyssnar på han andetag.

Torsdag morgon: Jag sover, hjärtat går upp. Han pussar mig nog hej då, men jag är för borta för att ta någon notis om det.
Torsdag kväll: Hjärtat sover när jag kommer hem vid halv tre. Jag försöker smyga nära för lite kroppskontakt, men han är så varm och svettig och jag är av någon anledning (månen?) varm och svettig och klarar inte av att ligga nära. Jag bökar runt i cirka tre timmar innan jag till slut somnar. Men det är ju i alla fall tre timmar vaken tid, nästan tillsammans.

Fredag morgon: Hjärtat går upp och åker till jobbet. Jag sover. Han pussas, jag minns inte.
Fredag lunch: Jag ligger kvar i sängen, hjärtat kommer hem för att äta lunch. Han är hemma en timme.

Summa tid tillsammans: Cirka tio timmar. Räknas det som tid tillsammans även om bara den ena parten är vaken? Annars får det nog bli en timme typ.

Fråga: Är det här det som kallas kvalitetstid?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0