Lita aldrig på en Norrlänning!

Jag ska åka till Malmö i dag är det tänkt.
Hade en biljett i går morse 05.20, men det säger ju sig själv varför jag inte åkte med det tåget.
Jag menar, före klockan 6, det är ju sjukt tidigt.

Ändå gick jag upp fem (5!!!!) i morse.
Varför frågar du dig?

Jo, för eftersom jag ditchade den tågbiljetten jag hade var jag tvungen att fixa en ny.
Hjärtat propsade på att Traderas auktioner var en jättebra idé. Utropspris på 1 krona och åh så bra det skulle bli.
Började buda i går, men eftersom auktionen avslutade 05.20 i morse var jag ju tvungen att gå upp och avsluta nu på morgonen.
Och vad fick jag för det? Ingenting! Biljetterna gick nämligen för nästan 800 spänn. Way passed my budget, så här dagen före lön.

Alltså sitter jag nu och budar på nya biljetter, med långsamma mjölktåget i eftermiddag. Surt sa räven.
Det var liksom inte lika smidigt att köpa biljett till Malmö som till Norrland, om vi säger så.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0