Tåg - vilket jävla skräp

I vintras flög jag en hel del genom Sverige kors och tvärs.
Då förbannade jag flyget.

Nu är jag extremt mycket beredd att hylla det.
Tåg suger fett.

Jag kom med ett tåg till slut.
Biljetten var asdyr och till råga på allt så var det intercity i stället för x2000 så det tar en timme extra. 5,5 timme på tåg när solen skiner utanför. Det är ju bara drömmen.

Just det här tåget var smockfullt med människor. Det är varmt, kvavt och utan syre som ett tåg en varm sommardag.
Jag sitter baklänges. Jag har en skock med högljudda skånska kvinnor framför mig.
Ja ni fattar. Det är ett helvete.

Och jag är bara i Nässjö. Det är en evighet kvar.
Ett plan nu skulle alltså inte vara helt fel. Istället för det här skräptåget.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0