A little bit of history repeating...

Ni kanske kommer ihåg det här.
Man kan säga att jag är på't igen.
Och det handlar fortfarande om mitt inträde i de ljuva 30.

På lördag är det äntligen dags för min efterlängtade 30-års fest. Och oj som jag har förberett.
Det har jobbats i veckor, månader faktiskt.
Lokal har hyrts, maskeradoutfit har funderats ut och inhandlats. Vänner har bjudits in.
Jag har tillbringat otaliga timmar på att fixa tävlingar och grejer. Jag har lagt ner veckor på att ta fram den perfekta låtlistan. You know me, inget kan lämnas åt slumpen. Särskilt inte när det kommer till sådana livsviktiga saker som låtlistor.

I dag har jag varit och storhandlat. Mat och festattiraljer. Presenter och vinster. Jag har kånkat och burit. Svettats och belamrat kassabandet med alla mina grejer.

Nu återstår bara den sista touchen på låtlistan, systembolaget, och all mat som ska lagas. Sen ska jag städa hela lägenheten eftersom två av mina bröder ska sova här.
Och förstås fixa i ordning allt på lördag.
Tur att lokalen redan är fint smyckad, annars hade jag gått bärsärkagång bland girlanger och serpetiner och uppblåsbara flamingos - var så säker. Att göra det enkelt för mig är liksom helt enkelt inte min grej.

Det känns som om jag har en alternativ karriär klar om det här med journalistiken skulle gå åt helvete. Det känns ju betryggande.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0