Alla utom jag

Att alla andra gör saker som inte jag får göra verkar vara ett tema som förföljer mig genom livet.
Fy fan vilken misslyckad liten looser jag är.

När jag var yngre skulle jag alltid vara hemma först av alla. Jag har i efterhand förstått att det berodde på omtanke från mina kära föräldrar, men det innebar att jag aldrig fick vara med i den där coola skaran utan i stället fick finna mig i att vara den där tönten i utkanten. Skitkul. Verkligen.

I helgen har typ alla varit på Popaganda och njutit av sommarens sista suck. Alla utom jag, som har suttit på redaktionen och varit på sommarkrysset. Ja, ni hajjar.

På jobbet äter alla kollegor lunch tillsammans och fikar och har det mysigt. Alla utom jag, för jag jobbar kväll och sitter själv och häckar och hamnar totalt utanför gemenskapen. Ser ni en röd tråd?

Och nu verkar det som om alla ska gå på en rolig fest. Alla utom jag eftersom en viss person har klantat till det för mig.

Vilket fantastiskt liv jag lever.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0