Fågelnörden

Okej, jag förstår om ni kommer att kalla mig för tönt och nörd efter att ni har läst det här inlägget.
Det är helt okej. Jag köper det.
När det kommer till fåglar kan jag ta den grejen.
Ni kanske inte visste det här, men det bor en liten hobbyornitolog i mig. Ett arv efter min älskade storebror, som kan i princip allt om fåglar. Också på hobbynivå, men han är grym.

Anyway. I dag under min morgonpromenad stannade jag och tittade på två kanadgäss som tvättade sig.
Jag har aldrig lagt märkte till hur de gör, eftersom jag inte har tyckt att det är så intressant, eftersom jag egentligen inte är ett fan av kanadagäss.
Men, i morse fastnade jag av någon anledning framför dem.
Och det var sjuukt coolt att se.

De liksom doppade näbben i vattnet, och jag trodde först att de drack, och ja det kanske de gjorde också, men det verkade som om de liksom tog upp vatten för att tvätta sig med. Sen putsade de sig över hela kroppen, och det var ascoolt när de lyfte på vingen och stack sin långa hals under.

Det är säkert ingen annan i hela världen som bryr sig, men jag tyckte i alla fall att det var lite fantastiskt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0