Näee, jag har ingen lust

Det här regnet.
Det gör något med mig.
Från att ha varit värsta fina sommaren blev det kallt och höstigt och jag är helt deppig och seg.
De fyra sista semesterdagarna då jag skulle sola och bada och njuta innan jag åter sätter mig på redaktionen på kvällarna blev i stället en konstig tillvaro där jag sover länge, sitter framför datorn hela dagarna, glider omkring i myskläder och inte orkar ta tag i någonting av kaoset som utspelar sig i mitt hem.
Jag orkar inte ens lägga badhandukarna, symbolen för en härlig semester, i tvättkorgen.
Orkar inte stryka de nytvättade kläderna.
Orkar inte packa upp väskan efter helgens bröllop.
Orkar inte träna.
Orkar inte ens blogga.

Jag lyssnar på deppmusik, trots att jag egentligen är världens lyckligaste.
Hjälp, ska det vara så här resten av hösten?


Kommentarer
Mini

Jag tror att alla känner som du, det beror nog på att hösten kom så plötsligt. Vi får dricka mycket vin och mysa inomhus, så kommer det att kännas bättre.

2008-08-06 @ 09:41:33
URL: http://apieceofcupcake.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0