Sneaky snake

Förlåt hemmafrun, vars blogg jag har tagit detta från. Men det är en sådan fantastisk historia att jag liksom inte bara kunde låta bli.

En kollegas kompis hade en orm, en stor och tillgiven sak. En dag blev ormen sjuk och slutade äta. Veckorna gick, ormen blev sämre och efter hand så matt att den bara ville ligga och slöa i kompisens säng. Där låg den och tryckte sin svala, uthungrade kropp mot kompisens. Till slut bestämde sig kompisen för att ta ormen till veterinären. Veterinären undersökte noga ormen och frågade om kompisen nyligen lagt märke till något annorlunda i dess beteende. Det hade ju inte kompisen direkt, mer än att den blivit keligare och ville sova sked. Då blev veterinären väldans uppspelt och förklarade att ormen dessvärre måste avlivas på stubinen. "Men varför?", grät kompisen och kramade sin tragiska orm. "Ormar slutar äta när de förbereder sig att smälta ett större byte. Din orm sover inte bredvid dig för att få närhet. Den ligger och mäter dig".

Alltså jag gillar ormar, men den här var ju bara för sneaky...

I dag är det för övrigt min sista semesterdag och regnet vräker som vanligt ner över huvudstaden.
Därför piggar jag upp mig med lunch med Karin och middag och bio med Amina.


Kommentarer
Mini

Det är en fantastisk historia, men tyvärr en skröna.

2008-08-07 @ 14:15:09
URL: http://apieceofcupcake.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0