Julnedräkning

Jag sitter på jobbet och gör bloggkollen till morgondagens tidning.
Nästan alla har inlägg med juligt tema.
Men så är det ju bara 4 dagar kvar till julafton också.

Eftersom jag jobbar i helgen blir det inte så mycket julfester eller sånt för min del.
Men i morse åt jag i alla fall en lite julig frukost.



Vet inte varför jag tycker att nyponsoppa känns juligt, kanske för att jag förknippar det med vinter. Mammas vörtbröd och en clementin fick komplettera för den totala känslan.

Fjärde advent i morgon, men redan i går kväll fuskade vi och tände det sista ljuset när vi åt indiskt framför På spåret.
Jag nyhetschefade hemifrån och fick alltså lite soffmys trots att jag jobbade. Jag jobbade dock bara några timmar eftersom jag hade en mystisk magsmärta och illamående på morgonen. Tog mig till jobbet för att chefa, men låg dubbelvikt i magsmärtor över skrivbordet, så det var bara att hasa sig hem igen.

Innan jobbet i dag hann jag med att göra lite julgodis. Och i morgon tänkte jag göra en i-tuneslista med jullåtar för att få den ultimata julpeppen mina två lediga dagar innan julafton. Då ska jag även handla julklappar och mysa med kompisar, så det kanske kan bli lite julfeeling för mig i år trots allt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0