Bröllopsfunderingar

Jag vet.
Det är 18 månader kvar tills augusti 2009 då det är tänkt att vi ska gifta oss.
Och vi har inte ens förlovningsringar än.
Men jag kan helt enkelt inte låta bli att tänka på det här med bröllopet.

Hjärtat blir galen av stress och press när det kommer på tal, så jag har bestämt att jag får bara prata om det när inte han är i närheten, och planera sådant som jag kan planera på egen hand. För allas säkerhet, liksom.

Men en ganska basal grej, som det faktiskt inte skadar att titta på redan nu är var vi ska gifta oss och ha festen.
Och där tänkte jag ta lite hjälp av er, för tips och ideer på platser.

Jag tänker såhär.
Antingen vill jag att det ska vara på en herrgård eller liknande på landet. Det ska finnas möjlighet för gästerna att övernatta i närheten.
Eftersom vi skippar kyrkan (inte mitt val) är det bra om det finns en mysig vigselplats i närheten.

Det  andra alternativet är skärgården. Någon mysig plats vid havet helt enkelt.
Jag ser framför mig en stor brygga, och vid den en lokal i typ båthus-stil, fast större, som man kan ha middagen/festen i.
Det ultimata skulle vara om det bara fanns en lokal man kunde hyra och sen tar vi med catering och dricka utifrån.

Någon som känner till ett sådant ställe? Tipsa mig då!


Kommentarer
Emelie

Hej!
Bröllopet var på Utö! Middagen hölls på Utö värdshus. Underbar miljö och riktigt bra mat!
Lycka till!

2008-02-04 @ 21:53:13
URL: http://emmi82.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0