Egyptisk bomull

Jag är ett superstort fan av hotellpåslakan.
Ni vet de här randiga, vita, mjuka sakerna som finns på alla hotell. Väldigt mjuka och sköna, lite i satin, fast ändå bomull.
Ja, alltså de som alltid finns på alla hotell.
You've got to love it.

Men. Jag säger det nu - och jag kommer säga det igen.
Egyptisk bomull. That's the shit.
På hotellet i Bangkok hade vi sängkläder av egyptisk bomull. Sådana där vita, randiga, men tusen gånger mjukare än allt annat du nånsin upplevt. Tusen gånger mjukare än en naken persikobebis.
Jag har aldrig sovit så gott i hela mitt liv. Både jag och hjärtat var helt lyriska över denna egyptiska bomull och ägnade många långa diskussioner åt att hylla dess suveränitet.
Jag drömmer fortfarande om denna egyptiska bomull.

I avsaknaden av den får jag nöja med mig vanliga hotellsängkläder i fem veckor. Det är helt okej det också.
Men inte riktigt lika bra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0