One night in Bangkok

Return to the crimescene.
Jag tar vid dar den forra resan avslutades for tva ar sedan.
Vi kom till fantastiska, harliga, utflippade Bangkok i morse med nattaget fran Hat Yai. Vi hade en egen tagkupe i forsta klass. En typ betjant sag till att vi hela tiden hade kalla Singha. Vi hade kopt med oss massa chicken nuggets fran KFC i Hat Yai. I morse blev vi vackta med frukost.
Helt klart det basta sattet vi rest pa under de har veckorna.

Vi bor sa jakla schysst har i BKK. Ett designhotell som heter Dream Bangkok. Det ar helt grymt och en perfekt avslutning pa en helt fantastisk semester. Mycket superlativ jag vet, men det ar svart att vara annat an positiv just nu.

I kvall har vi tagit en taxi till Khao San for att jag ville visa hjartat mina hoods sist jag var har. Vi at nyss en underbart god indisk middag pa indiern bredvid hotellet dar jag och Gullis bodde sist och nu sitter vi pa samma internetcafe. Kanns lite stort, for ingenting har forandrats. Pannkaksgubben star i samma horn, juicestandet pa khao san star pa samma plats.
Nu ska vi kolla in lite shopping pa Khao San, och sen aka till en nattmarknad. Tidigare i dag var vi pa Roda korsets ormfarm och kramades med en pytonorm.

Koh Lipe var forresten det basta stallet jag har varit pa i hela mitt liv. Det var sa sjukt underbart.
Det ar ett stalle vi kommer att atervanda till. Vi har till och med hittat stallet vi ska fira var smekmanad pa. Maste bara gifta oss forst. Alltsa maste hjartat pop the question.

Sista kvallen pa Lipe firade vi var 9-ars dag med att ata middag pa ett stalle som heter Castaway som var saaa mysigt. Lustigt var att mitt i middagen klev min gamla chef, Kicki, och hennes man in. De skulle bo dar.
Sjukt att traffas dar av alla stallen.

Nu - ut i Bangkoknatten. Bangkok ar precis lika varmt, galet och underbart som jag minns det.


Kommentarer
Ullis

Åhhhh, jag längtar tillbaka.... Suuupersköön semester du haft :o)

2008-01-23 @ 09:38:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0