Phi Phi - dyk, buckets och fjortisar

Det har blogginlagget blir i tva delar.
En snabbvariant for dig som har ont om tid och en lite langre.
Jag borjar med snabbisen.

Jag befinner mig just nu pa: Phi Phi islands, i Ton Sai village.
I dag har jag: Dykt med tuber. Gick sadar. Legat pa stranden. Badat och solat.
I morgon ska jag: Aka till Koh Lanta.
Det sista jag at var: Cheeseburgare och fruktsallad pa stranden.
Det sista jag drack var: En satansstark Piggelin pa Carlitos bar nere pa stranden, for fem minuter sen.
Det har ska jag gora strax: Kaka middag. Sen shoppa lite. Sen kolla pa "Made in Thailand" pa Rolling Stone bar.

Okej, nu kommer den langa versionen.

So, vi ar alltsa pa Phi Phi. Vi kom hit i fredags fran Ao Nang. Forst nar vi kom tyckte jag att det var forfarligt har. Skrapigt, stokigt och bara massa draggiga 20-aringar. Men efter nagon dag kandes det battre och nu tycker jag att det ar nice.
Vi bor i Ton Sai, vid den ena stranden, i ett sketet flaktrum. Det ar otroligt varmt just nu, sa flakt ar ingen hojdare, men det ar sa dyrt har sa vi snalade lite.
Var strand ar inte superfin och det ar jattemycket lagvatten, men i gar tog vi en longtail till Longbeach, som var jattefin. Vi snorklade och det var coolt for bara nagon meter ut i vattnet fanns det rev och massa fiskar. Vissa fiskar ar sa sjukt nyfikna. De kommer fram sa fort man hoppar i vattnet och bildar stim runt en.

I dag var vi ute vid den andra phi phi on och gjorde ett provdyk med tuber. Det kan man gora utan certifikat och man dyker ner till 12 meter. Man gar igenom allt med instruktor och nar man ar redo gar man ner pa djupet.
Tyvarr ar ju inte jag varldens kaxigaste, sa jag hade lite problems och var aldrig nere mer an typ 1,5 meter.
Jag har en del radslor att overvinna forst. Men, vanan otrogen, tanker jag for en gangs skull inte ge upp, utan ska gora det igen. 
Hjartat daremot var nere pa tolv meter och fick se bade blackfisk och skoldpadda. De sag han dock nar vi var pa en meter, sa jag hade ocksa kunnat se dem. Lite osis att jag missade dem.

I morgon aker vi vidare till Koh Lanta. Alla sager att det ska vara fint och laidback dar, sa det kommer nog passa oss pensionarer ganska bra.
Samtidigt som jag skriver det har kollar hjartat pa boende dar. Vi har bestamt att det ar no more flakt som galler. AC is the shit!

Peace out! Nu ska vi kaka middag, sen tankte vi bli lite fulla.

Ps: BTW, nu vet jag vad det ar som sticks. Jag fragade min fantastiska dykinstruktor Cara (utan henne hade jag givit upp redan under forsta dyket) och det ar varken vattenloppor eller batstrimlade maneter som brorsan foreslog, det ar plankton. Sa nu vet ni det. Forresten sticks det inte lika mycket har som i Krabi. Ds.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0