Bröllopsbestyr bröllopsschmestyr

Jag tror att jag håller på att bli smått galen.
I en ungefär ett halvår har jag kollat på olika bröllopslokaler till bröllopet som ska vara NÄSTA augusti.

Har de inte varit för dyra har de varit för fula.
Har de inte varit för små så har de stängt klockan ett och så vidare och så vidare.
Första lokalen som vi kollar på blev vi helt kära i, men den var lite för dyr.
Så vi funderade och tittade på andra lokaler.
Under tiden som vi funderade hann några andra jävlar som var ute i för god tid boka upp alla helger i augusti.
Jag har nu lärt mig ett nytt ord. Preliminärboka.
Det är det de jävlarna har gjort. Varenda jävla datum.
Sjukt irriterande.

Nu står vi där utan lokal och utan datum i augusti.

Men, eftersom jag nu har lärt mig att preliminärboka satsar jag på att bli preliminärbokarnas mästare.
Har lagt in en bokning på ett ställe som vi egentligen inte vill ha, första helgen i september, och lagt in en förfrågan på drömstället samma helg.
Samt börjat styra upp ett tredje ställe i augusti ev början på september.
In your face bridezillas!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0