Den lilla hemmafrun

Det är ju det jag alltid har sagt, jag skulle bli en utmärkt hemmafru.
Efter dagens gärningar tror jag till och med att min kära mamma skulle vara stolt över mig.

Min mamma är, utan att tveka, Sverigemästare på städning.
Dessutom vägrar hon konsekvent att använda mopp. Hon litar inte på dem, säger hon.
I ställer ligger hon där på knäna och skurar golven med trasa.

I dag skurade jag golven mamma-style. Vi har nämligen vita trägolv som ska skuras med speciell vit golvsåpa och jag fick för mig att det blir bättre om man skrubbar för hand med trasa i stället för med moppen.
Och efter nästan en timme på alla fyra måste jag säga att resultatet blev mycket bra.

För att ytterligare förstärka duktighetskänslan tänkte jag ta en omgång till när Hjärtat åker iväg och spelar golf strax.
Som sagt, en utmärkt hemmafru.


Kommentarer
Mini

Hur spelar man golv? Fantastisk rolig freudian slip.

2008-07-16 @ 23:30:36
URL: http://apieceofcupcake.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0