Na na na na na na na na... BATMAN!

Just hemkommen från en sen kvällspromenad gjorde jag en lika delar fascinerande som skrämmande upptäckt:
Utanför vårt hus bor det mängder av fladdermöss.
Fascinerande eftersom det är sjukt coola djur. Det är häftigt att se dem susa förbi i full spätta utanför fönstret.
Skrämmande eftersom det blev lite Hitchcockigt när sisådär 20 batmans ven över mitt huvud när jag skulle gå in i porten.

Uppenbarligen är huset där vi bor något slags fladdermusnäste. Fast det är bara nu den senaste tiden som de har gjort sig synliga. Jag har aldrig sett dem när jag kommer hem från jobbet mitt i natten.
Vilket, självklart, får mig att fundera på var de håller hus annars.
Vi har en ganska stor vind. Kanske bor de där.

Det är en lite smått fantastisk tanke att tänka sig de små fladdermössen boendes på vinden.
Kanske de till och med fixar en mysig vinterboning i mina gamla uggs eller i några varma raggsockar.
Tråkigare husdjur kan man ju faktiskt ha.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0