Åh så äckligt!

Varför måste det finnas innehållsförteckningar på allting?
Det jag inte vet mår jag inte dåligt av. Men nu. Jag ska aldrig mer äta falukorv.
Kalla mig naiv, men jag visste inte att falukorv innehåller grishjärta.
Nu vet jag. Och jag mår SÅ illa.

Sprang ner på Vi för att köpa lite mat. Korv Stroganoff är ju alltid smaskigt, så det fick det bli.
Medan maten snurrar och blir varm och gosig i mikron läser jag - mitt dumma nöt - innehållsförteckningen.
Och inser att det som är i mikron är bland annat varmt grishjärta. Äckligt!

Maten var så klart inte god. Det smakade asäckligt. Det är ju hjärta!
Nu försöker jag desperat få bort smaken ur min mun med mandelbeskvier. Funkar inte.
Försöker få bort tankarna på grishjärta, men det funkar inte heller. Det är som ett stort jävla eko.
Grishjärta, grishjärta, grishjärta.


Kommentarer
kerstin

ok, fattar ingenting. ska det vara äckligare med grishjärta en låt säga grisrumpa? det är ju precis lika äckligt om du frågar mig.

2008-05-07 @ 23:04:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0