Snacka om att vakna på fel sida...

Jag vet inte ens var jag ska börja. Jag tror inte att jag kunde fått en värre start på dagen.
Mitt hotellrum här på Hotell Moskva i Belgrad är ganska coolt, om än gammalmodigt. Det är i två etage med ett sovloft.
Till saken hör att det är sjuuuukt varmt och fuktigt och svettigt, alla rum är rökrum och det finns ingen air condition.
Så inte nog med att rummet är så där härligt inrökt och mysigt, alla som någon gång dragit nitlotten och fått sova i överslafen på en dubbelsäng vet att värme stiger uppåt. Följdaktligen är det enormt varmt uppe på sovloftet.
Inte direkt så att det bäddar för skönhetssömn.

Det går ju att öppna fönstret - tänkte jag. Nog hade jag fått varningar av mina fina kollegor att det är typ Serbiens mest trafikerade väg som går utanför mitt fönster, men när valet står mellan trafikbuller och andnöd är saken ganska biff ändå.

Så, jag sover med öppet fönster, men fortfarande i samma bastuvärme. Lika med inte speciellt bra sömn.
Vaknar med en huvudvärk tyngre än Magnus Samuelsson och bensinångor i näsan, typ.
Är dessutom sjukt kissnödig. Går upp på toaletten och går sedan tillbaka och lägger mig igen, eftersom klockan bara är halv sex.
Tycker att toaletten spolar ovanligt länge, men tänker inte mer på det utan stoppar i öronproppar mot det värsta trafikbullret och försöker sova lite till.

Vaknar, ungefär en timme senare, av att det fortfarande spolar i toaletten. Går in för att kolla, och blir plaskvåt om fötterna. Jo men man tackar, toaletten spolar för fullt och vatten rinner ut på govlet. Yummie.
Får slut på vattenflödet och lägger handdukar för att torka upp.
Snubblar tillbaka till sängen. Lyckas somna lite till, men vaknar av att det är något varmt vid mungipan.
Tar med fingret - rött. Återigen upp på det fortfarande blöta badrumsgolvet och ser en rännil av blod från ena näsborren.

Ja ni fattar. Ingen rolig morgon.
Försöker sova lite till, men ger snart upp och bestämmer mig för att gå ner och äta frukost i stället.
Och då fortsätter gårdagens terror - stirrande juggar.
Ja jag vet, jag är blond, hyfsat snygg och det föranleder blickar utanför Sveriges gränser.
Men kom igen! Stirren?!?
Jag har liksom ingen lust att bli uttittad varje steg jag tar, avklädd med blicken när jag står och väljer yoghurt och råstirrad på när jag dricker mitt morgonkaffe.
Andra kanske skulle bli smickrade. Jag tycker att det känns sådär.

Nu låter det som om jag tycker att Belgrad suger. Det är fel.
Det  är varmt och skönt här.
Men dagen har inte börjat så där jättebra om vi säger så.

Men jag återkommer senare, med spännande berättelser om gårdagskvällen som innehöll en lååång taxifärd, mycket ost, get och utklassning i introtävling med kollegorna.


Kommentarer
Mini

Låter inte som en helt bra början på resan. Men din kollega har just lagt ut en cool bild på dig och skrivit massa bra saker om dig. Go Tess!

2008-05-20 @ 10:59:35
URL: http://apieceofcupcake.blogspot.com
.

Haha, hyfsat snygg?
Hyfsat stort ego skulle jag säga!

2008-05-21 @ 17:57:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0