Vad är det för fel på vanligt lantisdisco?

Alltså.
Jag har problem.
Stora klubb-problem.

Jag gillar att dansa. Svänger gärna lite på benen under en utekväll.
Men. Jag hatar house. Verkligen hatar.
Tycker att house, electro och all annat sån skitmusik är just skit, och verkligen inget att dansa till.
Vilket alltså skapar problem.
För, På alla ställen här i huvudstaden så spelas det house.
Antingen finns det barer som spelar schysst musik, men som är just en bar, och ibland när jag går ut vill jag verkligen gå ut och dansa, och då vill jag inte hänga på en bar.
Eller så finns det klubbar. Klubbar som spelar house.

De enda ställen som inte spelar house är "diskotek" där klientelet till större delen består av folk som är över 35 eller förorts whitetrash. Inget fel på förorts whitetrash, men jag har liksom inte så mycket gemensamt med dem.
Jag har ingen lust att hänga på Chaplin, Karlssons, Engelen eller Golden Hits. Eller Patricia för den delen.

Är det så mycket begärt att gå ett helt vanligt lantisdansgolv. Ni vet. När man går ut i säg, Nyköping, eller Halmstad eller vilken jävla ort som helst, så spelas det normal musik.
Och nej, jag pratar inte om Grease-medleyt och Jive Bunny. Men liksom vanliga danslåtar. Lite rnb-influerat, lite snabbare dansmusik. Men absolut inte house.
Ni fattar vad jag menar.

Var ska man gå för att få det? Jag har då inte hittat något ställe. Och tar tacksamt emot tips.


Kommentarer
Ida

Statt i Karlskoga. Det är tyvärr det enda tips jag kan komma på.



Och jag fattar verkligen problemet, jag led själv av detta i alla år i stockholm.

2008-11-04 @ 07:31:44
URL: http://rosabloggen.blogspot.com
Mini

Ja, du vet ju att jag har samma problem. 80's är sjukt bra musik (blandning av Depeche, Alphaville, Madonna mm), men det är bara 20-åriga kids där. Man får gå dit för att dansa och inte prata med någon.

2008-11-04 @ 14:40:31
URL: http://apieceofcupcake.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0