På flykt

I dag flyr jag hemmet.
Anledningen heter byggarbetsplats.

Av någon oförklarlig anledning anlände ett gäng byggarbetare till huset vid halv åtta och började bila betong.
För er som inte har varit med om det kan jag meddela att det låter. Högt.
Speciellt när trappan som bilas är precis bredvid min lägenhet.

Man kan utan överdrift säga att det var lögn att försöka sova ut efter 5 jobbade kvällar.
I stället tog jag min tillflykt till ett café, och där hade jag kunnat sitta hela dagen, om jag hade haft min dator.
Det hade varit riktigt mysigt.
Men min dator får ju akutvård av 3030 på jobbet.

Alltså har jag återvänt hem för att lyssna på oväsendet.
Det är lite bättre nu när jag har fått god kaféfrukost i kroppen och inte ligger i sängen.

Men slug som jag var passade jag på att fråga när de tar lunch.
-Klockan tolv, svarade betongbilaren glatt.
Men gladast var jag kan jag lova.
Ah, bara en halvtimme kvar, sedan en hel timmes härlig tystnad!
Gissa vem som ska sova då?


Kommentarer
Ingoman

Håller med. Inte fel det heller.

2008-10-27 @ 17:25:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0