Svältfödd på sushi

Fick sms från gullis, som kommer hit i början på november.
"Skulle vara gott att äta sushi ute igen..."

Sist Ullis var här bar det av till Roppongi och jävlar vad hon kan trycka i sig sushi. Men så är hon inte direkt bortskämd med sushirestauranger. Då bodde hon i Haparanda, där utbudet vad nada. Har svårt att tänka mig att det vimlar av sushihak i Pajala där hon bor nu.
Här i sthlm däremot finns det fler sushihak än korvmojar och pizzerior liksom.

Det roligaste när det gäller Ullis och sushi är ändå när hon var i Thailand och på en buffé tryckte i sig runt 40 sushi (det kan ha varit lite färre, antalet tenderar öka för varje gång. En riktig fiskehistoria med andra ord). Hon satt där i flera timmar och åt och åt och åt.
Lika bra att bunkra när man får chansen liksom.


Kommentarer
Ullis

Jag kommer inte ihåg exakt, men det är mellan 30-40 iaf. Plus två tallrikar av annat på buffén men då höll jag på i fyra timmar också. Det var dyrt, så jag ville få valuta för pengarna! Skulle ha skrivit upp, för jag var riktigt imponerad av mig själv där faktiskt. Ska bli superkul att komma!

2008-10-16 @ 13:21:29
URL: http://gullisullis.bloggagratis.se
Emma

Ha ha...Ullis och sushin är fan legendarisk. Dags för rekordslakt i november kanske? Jag räknar, du tar tid, Ullis äter.

2008-10-24 @ 22:37:02
Fröken T

Emma: I'm on!

2008-10-25 @ 01:31:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0