Nej nej nej! Stopp och belägg!

Men åh vad snackas om att det är höst hela tiden.
Alla säger att oj oj oj vad fort hösten kom i år, och pälsar på sig tjocktröjor och har höstjackor och höstskor.
Enligt de flesta verkar det som om hösten redan är här.
Vilket gör mig djupt oroad.

För det första är det bara mitten på augusti.
För det andra betyder det faktiskt inte att sommaren är över bara för att det börjar blåsa lite kallt.
För det tredje så känns det knappt som om det har varit sommar i år.
För det fjärde så bedömmer SMHI att hösten kommer att komma till Stockholm typ den 19:e september. I Kiruna den tionde augusti, men så vitt jag vet så bor jag inte i Kiruna.

För min del kommer det inte att vara höst förrän efter den femte september. Så det så!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0