Det går hett till i Göteborg

I dag när jag skulle lämna rummet för en frukost med fina Åsa skulle jag också hänga in stör ej-skylten så att de kunde städa mitt rum.
Då hängde ett par stringtrosor på min dörr, bara så där.
Ett par svarta stringtrosor.

Jag vet inte om någon har tagit fel och hängt de på min dörr av misstag, om det är en slags present eller kanske något slags hot. Som en brevbomb typ, fast liksom mer av trakasseri-arten.
Nu går jag ju inte i taket av ett par trosor, så man får väl se det som en misslyckad brevbomb i så fall.

Mer att det känns lite äckligt, om det nu är ett par använda trosor. Håll dina flytningar för dig själv liksom.
Nu kollade inte jag om de var använda. Jag använde skylten till att fösa ner dem på golvet.
Ja men, vad skulle jag göra då? Plocka upp dem? Låta dem hänga kvar? Tror inte det.

En städerska kom när jag just stängde dörren. "Du har tappat något", sa hon.
"Nej", sa jag. "Det har jag inte. De hängde på min dörr, och de är definitivt inte mina".
Jag kommer nog aldrig få veta vem de tillhör eller varför de hänger på min dörr. Det vill jag nog inte heller, come to think of it.


Kommentarer
åsa

Ha! ha ha. Det var kul. Eller "sköj" som en säger här i Götet.

2009-02-09 @ 20:46:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0