Hälsning från The Overlook hotel

Nu har jag varit i Leksandland sedan klockan två. Men fortfarande har jag inte hunnit checka in på mitt hotell. Misär.
Mina parfymer och min i Säter inhandlade vinflaska ligger nog och fryser i fotograf-Svempas bil minusgrader som det är.

I stället myser jag på artisthotellet. Det är egentligen inte så illa. Träväggar, brinnande brasor i ungefär varje hörn, stora skinnsoffor, takkronor, EMD, BWO, Velvet.

Däremot  är jag ganska glad att jag inte bor här. Av ovan nämnda beskrivning kan ni kanske inse att hotellet inte är helt olikt hotellet från The Shining. Om inte beskrivningen räckte får ni ta mig på mitt ord. Det ÄR ett The Shining-hotell. Sjukt läskiga korridorer.
Som sagt, jag är glad att jag inte bor här. Man vill ju inte riskera att gå in i rummet och se "redrum" skrivet på spegeln med rött läppstift liksom....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0