Bortkastade pengar

Varje månad det här året ska jag betala nästan 2000 kronor till utsugarmyndigheten CSN. Varje månad!
Ändå har jag fortfarande en skuld på 254402 kronor.
Fatta hur mycket pengar det är! Fatta vad mycket kul man skulle kunna göra för de pengarna!
Om jag vann en större summa pengar skulle jag seriöst överväga att betala av hela skulden i ett nafs, för att vara av med den.

Samtidigt funderar jag. Var det värt det?
Tanken på att nån tjomme som inte har en dag på högskola och inte ett öre i studielån sitter på någon fabrik och drar in mycket mer än mig i månaden känns i bland lite... tja, sur.
Men å andra sidan. Jag hade jävligt kul när jag lånade de där pengarna. Det gav mig erfarenheter jag inte skulle vilja vara utan.
Jag har mitt drömjobb.

Det är nog bara att betala och se glad ut.


Kommentarer
åsa

ooh, jag fick mitt besked igår också. Om 21 år är jag skuldfri från csn. Jag upprepar: 21 år.

Men som sagt, det var värt det =)

2009-01-28 @ 14:34:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0