Hur viktigt är efternamnet - egentligen?

Jag har aldrig tyckt om mitt efternamn speciellt mycket.
Jag har inte tyckt att det passar ihop med mitt förnamn, och så hatade jag att alla kallade mig vid mitt efternamn i skolan.
Så jag trodde aldrig att jag skulle ha något problem med att byta bort mitt namn om jag skulle gifta mig.

Men nu är jag jättekluven. På grund av mitt jobb har mitt namn blivit lite min identitet, och mitt varumärke.
Om jag byter namn, och sen ska ringa till folk och presentera mig, då kommer de ju inte veta att det är jag.
De kommer tro att det är någon som de aldrig har pratat med.

Fast å andra sidan så kommer det ju vara under en övergångsperiod. Ganska snart kommer mitt nya namn att vara etablerat och det är ju faktiskt fler år av mitt yrkesliv som jag kommer att ha mitt nya namn än det nuvarande.

Men ändå, det får mig att fundera. Hur viktigt är efternamnet egentligen? Är det bara ett namn, utan betydelse, eller är det en del av ens identitet?


Kommentarer
Jocke

Borde väl heta Lundberg numera...

Hoppas allt är bra med er!

Kram

2009-01-29 @ 21:37:58
åsa

Hejja Lionel.

Jag skjuter från höften och gissar helt otippat på Endless love =)

Och nummer två, med tanke på bröllopsfesten - All night long!

hoppas



Ses snart!!

2009-01-31 @ 23:06:36
URL: http://pumpkine.blogg.se/
Anonym

Åååå, say you, say meeeee såklart?

Natuarally...



Kanske ett litet medley?

Skulle jag inte haft D så skulle Mr Richie ligga pyrt till.

2009-01-31 @ 23:17:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0