Dagar vi ska minnas?

Det slår mig ibland, oftast inte förrän efteråt, att de här dagarna som just varit, kanske vi kommer att minnas som något alldeles speciellt.
Som de sista dagarna i juli förra sommaren. Det var nästan olidligt varmt, till och med för mig, och de lata dagarna tillbringades nere på badbryggan vid Huvudsta Strand med sol, bad och rosévin. Kvällarna med mer vin och goda middagar.
På fredagen, den 1 augusti kom molnen, och på lördagen ösregnet. I efterhand minns jag det så väl, allting.

Kanske är det så med de här dagarna som har varit nu. Även om jag mest har tillbringat dem på egen hand.
Men i dag är det lite mulet och rapporter säger att det har regnat. Men jag som bara tagit mig från sängen till soffan och inte ens tittat ut har ingen aning. Jags ser att solen lyser, men att det också är moln.

Eller kanske det blir de tre dagarna då jag och Hjärtat drar till Norge om några veckor. Då jag äntligen ska få visa honom mitt älskade Bergen. Då vi ska bli ruinerade av de där jävla oljeshejkerna.
Kanske är det de dagarna som jag kommer att minnas mest med den här sommaren?
Självklart kommer jag inte att ha något svar förrän när hösten är här. Återkommer med facit.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0