Väntans tider

Det är väntans tider för två grupper nu.
Studenterna och politikerna.

Studenterna väntar på att få ta på sina vita mössar, ställa sig på sina förskräckliga flak och åka runt, runt i Stockholm med hög eurotechno och plåga oss andra.
Politikerna väntar med spänning på resultatet av söndagens val, för att se om de ska få slacka i EU med topplön ett tag eller om de måste slacka på hemmaplan med lite mindre topplön.

I morse på Karlaplan möttes jag representanter för båda grupperna.
Först hörde jag ett gutteralt avgrundsvrål av typen alfahanne bakom mig. Det var fyra kostymklädda östermalmspojkar med finkostym, studentmössa och öl i handen.
När jag surt stirrat på dem ett tag vände jag mig om, och krockade med Anna-Maria Corazza Bildt.
Hoppsan, fick jag ur mig. Men hon hon bara log, tittade mig i ögonen och gav mig en folder. "Glöm inte bort att rösta på söndag", sa hon med ett leende.

Jag tittade på foldern och knycklade ihop den och slängde den i en papperskorg när hon var utom räckhåll.
Jag tänker inte soffligga, men någon röst på moderaterna, det blir det inte. Man kan säga att mina känslor för det borgerliga blocket är lika varma som de jag hyser för studentflaken. Ja, ni fattar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0